Cri-Cri

Să nu uităm de unde am plecat

Posted on: 07/09/2010

E 7 dimineața, am dormit 3 ore și am o stare ciudată în această zi însorită de toamnă. M-am trezit fără vreun gând anume și am început să răsfoiesc site-uri de știri. Iar acum tocmai am realizat că se împlinesc exact un an și o lună de când am venit în Norvegia.

Din link în link ajung pe blogul Andreei Raicu. Nu o urmăresc des, însă mi se pare o femeie cu bun simț. De multe ori ideile ei mă inspiră. Iar de această dată am decis să îi citez un post. Se numește “O lume mai bună”. Pentru că sunt convinsă că nimic nu e întâmplător, cred că ar trebui să iau aminte la mesajul ei. Și, de ce nu, să îl transmit mai departe.

Cred că ar trebui să ne amintim mai des cât de mici și neînsemnați suntem. Cum de multe ori îi subestimăm pe cei din jurul nostru, ne credem șmecheri și putem să băgăm mâna în foc că i-am păcălit. “Eh, floare la ureche!” Think again! Lumea nu e perfectă într-o singură direcție, a ta. Lumea e perfectă în ansamblul ei, cu plusuri și minusuri care toate adunate dau zero. Lumea e un amalgam de bine și rău, în care decizia cu privire la ce alegi îți aparține. Ai făcut un rău de care ești sigur că nu are cum să se afle că a venit din partea ta? Ți-ai furat singur căciula! Ai câștigat o bătălie poate, dar în final tot remiză va fi.

Fă bine și ți se va da bine. Fă-i cuiva rău și ți se va întoarce înzecit… Ceea ce mă duce la un articol al Doriei Niculescu de pe Pandora’s (sincer, nici nu știu bine cine e). Îl citisem în urmă cu câteva zile și mi-a atras atenția un paragraf: “Gândiți-vă nu de două ori, de 999 ori înainte să faceți un rău. Gândiți-vă dacă merită. Gândiți-vă cum vor evolua lucrurile mai departe. Răspunsul e la voi, dar căutați-l pe cel profund, adevarat – nu cel care face pluta. La suprafață.”

Nu e ușor să te ferești de rău. Tocmai de asta, dacă îl faci, pune mâna și fă un bine! Există o lege a compensației… Și când ți-e lumea mai dragă, viața te va surprinde…

Leave a Reply

